سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی دانشمند در عمل به دانشش است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 90 بهمن 9 , ساعت 11:4 عصر

استادی در شروع کلاس درس لیوانی را پر از آب به دست گرفت آن را بالا برد که همه ببینند بعد از شاگردان پرسید به نظر شما وزن این لیوان چه قدر است شاگردان جواب دادند : 100گرم 200گرم و... استاد گفت من هم بدون وزن کردن نمی دانم دقیقا وزنش چه قدر است اما سئوال من این است اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ شاگردان جواب دادند هیچ اتفاقی نمی افتد استاد پرسید خوب اگر یک ساعت همین طور نگه دارم چه اتفاقی می افتد ؟ یکی از شاگردان گفت : دستتان کم کم درد می گیرد استاد گفت حق با توست حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه اتفاقی می افتد ؟ شاگردی با جسارت گفت دستتان بی حس می شود عضلات به شدت تحت فشار قرار خواهند گرفت ودست فلج می شود ومطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید شاگردان خندیدند گفت خیلی خوب است ولی ایا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است ؟شاگردان جواب دادند نه استاد پرسید پس چه چیزی باعث درد وفشار روی عضلات می شود در عوض من چه باید بکنم شاگردان گیج ومات ماندند یکی از آنها گفت خوب لیوان را زمین بگذارید .استاد گفت :آفرین
دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است اگر آنها را چند دقیقه نگه دارید اشکالی ندارد اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید به درد ورنج می افتید واگر بیشتر از آن نگه شان دارید فلج تان می کنند ودیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است اما مهمتر آن است که در پایان هر روز وپیش از خواب آنها را زمین بگذارید به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید هر روز صبح سر حال وقوی بیدار می شوید وقادر خواهید بود از عهده ی هر مسئله وچالشی که برایتان پیش می آید بر آیید .
دوست من یادت باشد که لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری زندگی همین است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ